
PostNL bezorging
Op dit moment ondervinden verschillende klanten van Gunderwear problemen met de bezorging van hun pakketje. Zij ontvangen een melding van PostNL dat hun pakketje is bezorgd in de brievenbus terwijl dit niet het geval is.
Ik begrijp heel goed hoe frustrerend het is om te horen dat een pakketje als bezorgd wordt gemeld terwijl het er niet is. Dit is geen fout van PostNL, maar een werkwijze die zij hanteren bij grote drukte. Op het depot worden pakketjes alvast gescand als bezorgd, zodat de postbodes niet aan de deur hoeven te scannen. Met als doel om meer pakketjes te kunnen bezorgen in dezelfde tijd. PostNL heeft afgelopen maandag meer dan 3 miljoen pakketjes verwerkt, een recordaantal dat zij nooit eerder hebben moeten verwerken.
Hoewel dit proces efficiënter is voor de bezorging, kan het voor verwarring zorgen als een pakketje nog niet daadwerkelijk is afgeleverd. Gelukkig leert de ervaring, ook uit voorgaande jaren, dat pakketten uiteindelijk aankomen. PostNL geeft aan dat deze pakketten meestal binnen een paar dagen alsnog worden geleverd.
Ik waardeer je geduld enorm en vind het oprecht vervelend dat dit gebeurt. Ik blijf dit probleem aankaarten bij PostNL in de hoop dat ze hun processen blijven verbeteren.
Blijf dagelijks je brievenbus controleren, check je buren of plaats een berichtje in de buren-app.