PostNL bezorging

PostNL bezorging

Op dit moment ervaren veel mensen problemen met de bezorging van hun PostNL-pakketje. Ze krijgen een melding dat het pakket is bezorgd in de brievenbus, terwijl er in werkelijkheid niets ligt.

Het is heel begrijpelijk dat dit frustrerend is. In de meeste gevallen gaat er echter niets écht mis met het pakket. Bij extreme drukte hanteert PostNL een andere werkwijze: op het depot worden pakketten alvast als “bezorgd” gescand, zodat de bezorger later niet meer aan de deur hoeft te scannen. Zo kunnen in dezelfde tijd meer pakketten worden verwerkt. Afgelopen maandag heeft PostNL meer dan 3 miljoen pakketten verwerkt, een recordaantal.

Die werkwijze kan voor verwarring zorgen als de melding “bezorgd” al verschijnt, terwijl het pakket nog niet is afgeleverd. De ervaring, ook uit voorgaande jaren, leert dat deze pakketten in zo goed als alle gevallen alsnog aankomen. PostNL geeft aan dat dit meestal binnen een paar dagen gebeurt.

Controleer intussen dagelijks de brievenbus, informeer bij de buren en plaats zo nodig een berichtje in de buurtapp.

Terug naar blog